Kisoista ja dieetistä palautuminen

Viime viikko meni palautuessa EM-kisamatkasta, joka käytännössä tarkoittaa sitä, että tein viime viikon treenit hyvin pitkälti fiilis pohjalta. Kävin tekemässä porrastreeniä ja myös pitkät kävelylenkit houkuttelivat. Yhtenä päivänä kävin juoksemassa. Tämä päivä oli henkisesti raskas, ja mieli oli huono ystävyyssuhdeongelmien vuoksi. Juoksu oli lääke tähän ja lenkin jälkeen mieli oli taas jo parempi ja ajatuskin kulki selkeämmin. Tein myös muutaman kevyen lihaskuntotreenin.

Ruokavalio viime viikolla pysyi hyvinkin samankaltaisena kisadieetin kanssa. Pikku hiljaa tulemme nostamaan kaloreita, mutta maltillisesti, sillä tarkoitus olisi pysyä noin 3-5 kilon päässä kisapainosta. Viime viikolla mulla oli myös vapaasyöntipäiviä ja niistä yksi oli lauantaina.

IMG_4452-0.JPG
Onni on omistaa ystäviä, ja nauttia ilosta ja naurusta

Mennyt viikonloppu menikin oikein leppoisissa tunnelmissa. Mulla oli hiukan vapaanpaa ruokavalion kanssa ja sain tosiaan lauantaina syödä vapaasti mitä mieli teki. Tulihan sitä syötyä herkkuja, mutta olen ylpeä itsestäni, sillä osasin tällä kertaa syödä kohtuudella. Fitness Classicin jälkeen kun tuli ahmittua vatsa niin täyteen, että jo sattui. Tällä kertaa en ylensyönyt ja se tuntui hyvältä. Tästä ylensyömisestä ja fitneksen myötä muuttuneesta suhteesta ruokaan voisin kirjoittaa myöhemmin lisää, jos teitä lukijoita kiinnostaa siitä lukea?

IMG_4446-1.JPG

Lauantaina pidimme  ystäväpariskuntamme kanssa grillibileet, ja samalla avasimme kesä- ja terassikauden. Ruoka ja seura oli mitä parhainta. Oli ihana huomata kuinka pystyin nauttimaan ruoasta hyvällä omalla tunnolla. Monesti urheilijat saavat morkkiksen, jos poikkeavat normaalista. Mulle se teki kyllä oikein hyvää, mutta pakko myöntää, että välillä mielessä kävi se, että mitä hyötyä tästä on mulle? Voiko tästä olla haittaa? Mutta kun antoi itselleen luvan nauttia, on nyt taas paljon enemmän intoa ja motivaatiota arkeen.

Tässä kuvin lauantain herkkuja.. nam! Kyllä maistui. Nämä herkut oli kyllä niin ansaitut!

IMG_4277-0.JPG

IMG_4278-0.JPG

 

IMG_4275-0.JPG
ehdoton herkkusuosikki tällä hetkellä on banaani ja suklaa

Tällä viikolla jälleen palataankin kunnolla ruotuun ja aletaan treenaan kovilla painoilla ja hyvin intensiivisesti. Viime viikko oli mahtava, kun mieli sekä keho lepäsi. Nyt lähdetään pikku hiljaa jälleen kohti uusia tavoitteita. Tällä viikolla tulen teille kirjoittamaan seuraavista tavoitteistani ja siitä mihin olen matkalla. Kesän treenit vielä hakevat paikkaansa, eikä suunnitelmat vielä ole selvillä, mutta uskon, että ne saadaan pian kuntoon. 

 

Eli kysymys teille;

Olisiko siellä ruudun toisella puolella kiinnostuneita lukemaan aiheesta “Miten fitnesss on muuttanut suhdettani ruokaan?” 

Comments(6)

elina
25.5.2015 At 9:00 am

tee ilman muuta postausta suhtautumisestasi ruokaan ja siitä miten se on vuosien aikana (jos on) muuttunut. olisi myös tosi kiva lukea mentaalivalmennustyyppisiä postauksia,esim. vinkkejä siitä miten itse voisi parantaa omaa asennoitumista dieettiin ja kurinalaiseen elämään..

    susannamustajarvi
    25.5.2015 At 9:00 am

    Kiitos Elina kommentista ja ajatustesi jakamisesta. Tosi hyvä näkökulma ja multa voisi löytyä muutamia juttuja mitkä on auttanut ainakin itseni kohdalla dietin toteuttamisessa. Tulen varmasti kirjoittamaan vinkkejä motivoitumisesta diettiin ja kurinalaiseen elämään.

Tarja
25.5.2015 At 9:00 am

Kyllä kiinnostaa kovasti lukea miten fitness on muuttanut suhtautumistasi ruokaan ja kuinka pidät homman balanssissa kisadieetin päätyttyä…ettet sorru ahmimaan herkkuja mielinmäärin..Uusista tavoitteistasi on kiva kuulla myös.Olen aloittanut hyvinvointialan opinnot ja kaikki aiheeseen liittyvä kiinnostaa minua kovasti.

    susannamustajarvi
    26.5.2015 At 9:00 am

    Hienoa! Kirjoitan tekstin lähitulevaisuudessa. Missä olet aloittanut opinnot?

Clarissa
25.5.2015 At 9:00 am

Ruokaan suhtautuminen kiinnostaa ehdottomasti!

    susannamustajarvi
    26.5.2015 At 9:00 am

    Kiitos kommentista. Kirjoittelen pian aiheesta!

Leave a Comment

sing in to post your comment or sign-up if you dont have any account.